معرفی شورای هنر پاکستان کراچی

کراچی: شورای هنر پاکستان، کراچی در سال 1948 توسط گروهی از شخصیت‌های ادبی، که در اصل به عنوان «انجمن هنرهای زیبای کراچی» شناخته می‌شد، تأسیس شد. در سال 1954 به دلیل کمک هایش به هنرهای زیبا و نمایشی در کشور به «شورای هنر پاکستان، کراچی» تغییر نام داد. این سازمان به طور رسمی در 10 مه 1955 تحت قانون انجمن ها  به ثبت رسید.

Arts Council of Pakistan Karachi    معرفی شورای هنر پاکستان کراچی

معرفی شورای هنر پاکستان کراچی

شورای هنر پاکستان، کراچی (آرٹس کونسل آف پاکستان کراچی) - ACPKHI، یک سازمان غیرانتفاعی است که مشتاقانه به ترویج هنرهای نمایشی و زیبا در سراسر کشور اختصاص دارد. فرصت‌های سرگرمی های پیشرفته برای تمام اقشار جامعه ارائه می کند و روح صلح هنر  را از طریق برگزاری طیف متنوعی از رویدادها، از جمله تئاتر، رقص، آکادمی‌های موسیقی، کنفرانس‌های ادبی، تلاش‌های خلاقانه و نمایش استعدادهای رقابتی تقویت می‌کند.

تاریخچه

شورای هنر پاکستان، کراچی در سال 1948 توسط گروهی از شخصیت‌های ادبی، که در اصل به عنوان «انجمن هنرهای زیبای کراچی» شناخته می‌شد، تأسیس شد. در سال 1954 به دلیل کمک هایش به هنرهای زیبا و نمایشی در کشور به «شورای هنر پاکستان، کراچی» تغییر نام داد. این سازمان به طور رسمی در 10 مه 1955 تحت قانون انجمن ها  به ثبت رسید. اعضای مؤسس شامل شخصیت های قابل توجهی مانند:

دکتر عصمت رحیم، سید امجد علی، ادوارد سودان، جی احمد، آقا ع حمید،   A.R  . فریدی، جلال الدین احمد

این موسسه در زمینی ساخته شد که در اصل متعلق به خانم عطیه فیضی بود که بعداً توسط شهرداری کراچی به شورای هنری واگذار شد.آقای الطاف گوهر همراه با همکارانش برای به دست آوردن یک قطعه زمین به مساحت تقریبی 10 هزار متر مربع برای تأسیس شورای هنری تلاش فراوانی کردند و در نهایت در زمان تصدی دبیر ارشد سند، آقای ت. نقوی، موفق شدند. نقشه ساخت  مرکز توسط آقای روش تهیه شد و معمار خانم ریزکی نقشه را تکمیل کرد.

ساختمان  اصلی در سال 1960 ساخته شد که با کمک های خیرین و حامیان هنرهای زیبا  انجام شد. فضای وسیعی به مساحت تقریبی 14 هزار مربع برای ارتقاء پروژه در آینده در نظر گرفته شده است.از زمان تشکیل شورای هنر پاکستان، کراچی به یک نهاد فرهنگی کلیدی در این کشور تبدیل شده است. معاون اول آن، شاهزاده ابیده سلطانه بود، به همراه آقای آقا عبدالحمید که به عنوان منشی خدمت می کرد.

اولین مدیر اجرایی آن آقای عرفان حسین بود و آقای محمد دانیال عمر جوانترین مقام در تاریخ این مرکز بود.این سازمان در حال حاضر توسط اولین رئیس منتخب خود، محمد احمد شاه (SI) از سال 2008 رهبری می شود. آقای احمد شاه (SI) در گسترش دامنه و شهرت سازمان، ترویج هنر، فرهنگ، ادبیات و هنرهای زیبا نقش بسزایی داشته است.

شورای هنر پاکستان، کراچی یک NPO شناخته شده در سطح ملی و جهانی است که زمانی توسط اساتید بزرگی مانند فیض احمد فیض، سادکواین و روشن آرا بیگم مدیریت می شد.

تلاش های احمد شاه، سازمان را به سطح بین المللی ارتقا داده است و همکاری با کشورهایی مانند چین، آلمان، کره جنوبی، ایالات متحده آمریکا، پرتغال و ژاپن را تقویت کرده است.

شورای هنر پاکستان، کراچی میزبان چندین رویداد بین المللی شناخته شده، از جمله

کنفرانس علمی اردو، آزادی علمی مشیره، جشنواره تئاتر عوامی، جشنواره های رقص، جشنواره تئاتر کراچی،

همایش محسن انسانی، جشنواره جوانان پاکستان، جشنواره موسیقی پاکستان، جشنواره ادبیات پاکستان

Red Bull BC One Cypher Pakistan، جشنواره ادبیات سند، جشنواره تئاتر سند، روح صدا، کنفرانس زنان

معرفی شورای هنر پاکستان کراچی

ارتباط:92-300-0802391+

پست الکترونیک :info@acpkhi.com

92-300-0802392+

 پست الکترونیک:booking@acpkhi.com

منبع : https://acpkhi.com

کد خبر 20328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =